Marec 2011, 2.3.2011
Zdravo in dobro:
Hitra hrana
Zdravniki kuhajo
Avtor: asist. Rok Lokar, dr. med., spec. družinske medicine
Poglavitni vzrok, da mnogi jedo kupljeno, že pripravljeno hrano, je pomanjkanje časa. Tudi pri tistih, ki sami pripravljajo hrano, je glavna omejitev večinoma ravno čas.


Brez skrbi, ne bom svetoval hrane iz »fast-food« lokalov. Večina receptov, zapisanih na teh straneh, je bila že do sedaj izbranih tako, da je hrana razmeroma poceni, hitro pripravljena, okusna in kljub temu zdrava. Kadar je časa res malo (ali pa se nam zaradi utrujenosti preprosto ne ljubi), je na jedilnik najbolje uvrstiti rižoto ali testenine, saj praviloma za pripravo potrebujemo najmanj časa, izpolnjujejo pa tudi ostale zahteve (cena, zahtevnost, okusnost, zdravje). Rižote smo že poskušali, tokrat poskusimo testenine. In da bo malo drugače, bomo naredili solato. Da bo pestreje, bom napisal več različnih možnosti.

Testenine s tuno v solati

(recept za 4 osebe)
  • 30 dag testenin – svedrčkov (fusilli) ali metuljčkov (farfalle), lahko tudi kaj drugega,
  • 20 dag tunine v oljčnem olju iz konzerve (to so 4 male konzerve po 80 g, ki vsak vsebuje malo več kot 50 g tune),
  • česen – 4 srednje velike stroke, drobno nasekljane,
  • 15 dag sladke koruze (iz konzerve, lahko hrustljavo ali navadno – 15 dag je ravno ena manjša konzerva),
  • rdeča paprika (ne špic, temveč holandska – velika, sladkasta),
  • bele ali črne olive brez koščic – 20 kosov (najbolje iz slanice, da ne bo preveč maščob),
  • začimbe (sol, poper, origano), kis.

Testenine v slani vodi skuhamo, da so še malo čvrste (»na zob« oziroma al dente), odcedimo in temeljito speremo s hladno vodo, da jih shladimo (na ta način pa se tudi ne sprimejo). Čeprav so narejene iz enakega testa, je od oblike testenin odvisen okus, saj se jih druge sestavine oprimejo na različne načine.
Medtem z vilicami zdrobimo tuno iz konzerve. Olja ne odlivamo (resda v konzervah uporabljeno oljčno olje ni ravno vrhunske kakovosti, ima pa okus po tuni, ki si ga v solati želimo). Drobno nasekljamo papriko (slab centimeter velike kockice), odcedimo in speremo koruzo, na kolesca ali polmesece narežemo olive, vse skupaj zmešamo, po želji še malo dosolimo, popopramo in dodamo za čajno žličko suhega origana, ki ga še dodatno stremo z dlanmi. Par kapljic vinskega kisa, vse skupaj premešamo in solata je že pripravljena.
Čas priprave: kolikor je potrebno, da skuhamo testenine. Če si zraven privoščimo kozarček vina: polsuh Sauvignon ali Chardonnay. Odlično vino je tudi Zelen, ki pa ga je žal težje dobiti.
Za spremembo: namesto oliv uporabimo kapre, namesto origana pa malo bazilike in timijana. Namesto česna lahko uporabimo drobno nasekljano čebulo ali šalotko. Namesto kisa lahko uporabimo malo belega vina, lahko pripravimo polivko iz jogurta in majoneze, ali pa jo naredimo na rdeče, s paradižnikom (enako, kot bi pripravili omako za špagete), malo pikantno ali pa sladkasto, kiselkasto … Vse naštete kombinacije lahko med seboj poljubno mešamo. Omejitev, kot vedno, ni. Ena sama jed je tako dovolj raznolika, da lahko po njej posežemo kadarkoli, ko nam primanjkuje časa in nimamo druge ideje.
Dober tek!