Marec 2010, 3.3.2010
Zdravo in dobro:
Mineštra s šampinjoni
Zdravniki kuhajo
Avtor: asist. Rok Lokar, dr. med., spec. družinske medicine
Pust in velika noč sta za mnoge precej stresna in naporna. Poleg tega, da je treba obiskati sorodstvo, moramo preživeti tudi obilico jedače in pijače, ki je večinoma precej »težja« od tiste, ki smo je vajeni vsak dan.

Po preobilici krofov in šunke iz ješprenja ter – spet – šunke, jajc in orehove potice moramo telesu nakloniti tudi oddih.

ZDRAVO PO PRAZNIKIH

Postenje po pretiravanju s hrano je smiselno že zato, da s kalorijami ne naredimo preveč škode oziroma jo sproti omejimo. Lahka hrana ali postenje koristita tudi črevesju, ki nam bo hvaležno, da si lahko oddahne in ni ves čas naphano do onemoglosti.
Dan ali dva ne jesti prav ničesar in piti le vodo pravzaprav sploh ni tako težko, kot si večina predstavlja. Takšen post je koristen za vsakogar, le diabetiki morajo ob tem prilagoditi odmerke zdravil oziroma jih sploh ne vzeti (zato je pred postom smiseln posvet z osebnim zdravnikom). Glavna ovira za post je v glavi, ki zahteva hrano, zato se mnogi raje zatekajo k nadomestku, ki ga ljubkovalno imenujemo »sadni dan«. Kot pove že ime, na tak dan jemo samo sadje (ki naj ne bo banana, saj vsebuje preveč sladkorja). Tovrstno »čiščenje« telesa je zdravo in koristno, poleg tega pa dobro vpliva na počutje. Teže ga prenesejo le tisti, ki težko fizično delajo, saj zahteva njihovo telo vsak dan več energije.
Vsi, ki se jim zdi skoraj nemogoče, da bi ves dan ne jedli ničesar ali le sadje, lahko uteho najdejo v kakšni zares lahki hrani, na primer v raznih mineštrah. Predlagam takšno s šampinjoni.

Mineštra s šampinjoni

(za 4 osebe)
Sestavine:
  • gojeni sveži šampinjoni (40 dag)
  • štirje srednje veliki krompirji
  • dve srednje veliki čebuli
  • vloženi polpekoči feferoni (4 do 6, odvisno od velikosti in okusa)
  • štirje stroki česna
  • olje, sol, poper, peteršilj, majaron, rastlinska jušna kocka

Šampinjone očistimo, narežemo na rezine, debele slabega pol centimetra, in jih rahlo popečemo v teflonski ponvi na dveh žlicah olja (lahko oljčno ali rastlinsko). Dodamo nasekljano čebulo, hitro popražimo in zalijemo z vodo (če imamo že pripravljeno jušno osnovo, je seveda okusneje, če zalijemo z njo in v tem primeru izpustimo jušno kocko). Dodamo na kocke narezan olupljen krompir, peteršilj in majaron ter jušno kocko. Kuhamo, dokler se krompir ne zmehča. Proti koncu dodamo še narezane feferone. Solimo in popramo po okusu. Namig: da juha ne bo vodena, lahko tik pred koncem nekaj kosov krompirja pretlačimo z vilicami, kar bo juho ustrezno zgostilo. Kljub dietnemu receptu lahko na koncu, le za okus, dodamo še žlico kisle smetane. Postrežemo s kruhom, najbolje ajdovim.
Okus mineštre je mogoče še izboljšati z dodatkom nekaj rezin sušenih jurčkov, če so vam ostali iz jesenske zaloge.
Dober tek!