Marec 2011, 2.3.2011
Naš gost:
Miran Ališič
Komentator
Avtor: Tony Carter
Miran Ališič je eden najbolj znanih slovenskih športnih komentatorjev. Tudi zaradi svojega značilnega glasu. V otroških letih je zaradi vozličkov na glasilkah skoraj onemel in po operaciji mu je zdravnik zapovedal, da jih mora čim manj naprezati.


Miran je seveda ubral nasprotno smer in postal televizijski komentator. A ni vse tako lahko. Miran zaradi glasilk v komentatorski kabini izključi klimatsko napravo, četudi je zunaj 40 stopinj in je v kabini prava savna. Kmalu ga bomo lahko ponovno poslušali, saj se je s svojim najljubšim športom, F1, preselil na nacionalno televizijo.

Ste bili že kot otrok polni energije, radoživi in veseli? Kako in kje ste sprostili nakopičeno energijo?
Po mojem sem bil, ja. Vedno kregan v šoli, živahen, aktiven, jezikav. Veliko sem se ukvarjal s športom, vsem mogočim, od namiznega tenisa do jahanja, ves čas smo bili z družbo na kolesih.

Znani ste po značilnem glasu. Je to posledica zanosa, navijanja, popolnoma predanega komentiranja dirke F1 ali je raskav glas posledica česa drugega?
Pri 3 letih sem bil operiran zaradi vozličkov na glasilkah, od takrat je ostal glas nespremenjen oziroma se je z mutacijo v puberteti celo nekoliko izboljšal.

Ogromno ste potovali po svetu. Se je bilo za kakšno pot treba posebej pripraviti, cepiti, prinesti kakšna potrdila?
Nisem eden tistih, ki bi se na poti posebej pripravljal. S formulo 1 hodi človek po večinoma urejenem svetu, k sreči vsa ta leta nisem imel še nobene večje težave.

Kako pa na svoje zdravje pazijo vrhunski dirkači F1? Posebna prehrana, prehranska dopolnila, kakšne medicinske predpriprave?
Dirkači imajo vsi svoje fizioterapevte, ki večinoma skrbijo tudi za njihovo prehrano. Nekateri so tu bolj dosledni, drugi naj. Vsekakor pa vsi pazijo na svojo prehrano. Na dan dirke jedo le testenine in veliko pijejo. Večinoma kakšne vitaminske napitke in podobno.

Kakšna je ekipa medicinskih strokovnjakov, ki skrbijo za dirkače in pomembneže v cirkusu F1? Kdo vse je v ekipi?
Zdravnikov ekipe praviloma nimajo, vsa dirkališča pa imajo vrhunsko opremljene zdravstvene centre, kjer dirkačem ob nesrečah lahko nudijo prvo pomoč z oživljanjem in vsemi nujnimi pripomočki za ukrepanje ob hudih poškodbah.

Če se zgodi najhujše, pride do nesreče, kdo in kako poskrbi za ponesrečence, ko so odločilne sekunde?
FIA ima zdravnika, ki ga imenuje medicinski delegat FIA. Je na čelu skupine zdravnikov, ki v hitrih avtomobilih stojijo ves čas treningov ali dirk ob stezi in so v nekaj sekundah po nesreči vedno na kraju nesreče. Od tu ponesrečenca prepeljejo v zdravstveni center na stezi, po potrebi pa s helikopterjem v bolnišnico. Zato mnogokrat zaradi prevelike megle ali premočnega dežja odpadejo ali prestavijo treninge in dirke, saj v primeru, če helikopter ne more poleteti, ne sme biti dirkanja na stezi.

Vam je kdaj kakšna neobičajna hrana povzročila preglavice, vas mogoče celo sabotirala, da niste zmogli v živo komentirati prenosa F1?
Hrana ne, pač pa sem svoj prvi televizijski prenos iz Avstralije leta 1996 opravil s težavo, ker sem ostal v soboto povsem brez glasu. Fizioterapevt takratne ekipe Prost mi je pripravil napitek, ki sem ga vzel dve uri pred dirko in še enkrat pol ure pred dirko, začel govoriti, povrnil se mi je glas in zdržal sem vso dirko, po njej pa sem izgubil glas za naslednja dva dni. Ni mi povedal, kaj je dal v napitek.

Kaj pa spanec na potovanjih – vpliva na vas tako imenovani jet lag, ko je po dolgih urah poleta treba takoj poprijeti za delo?
Imam srečo, da jet lag ne vpliva zelo veliko name. Mnogi kolegi imajo velike težave z oddaljenimi dirkami, saj so ves čas neprespani. S tem imam malo težav, držim se nekih svojih pravil, da takoj, ko pridem v drug časovni pas, poskušam iti spat ob tam običajni uri za spanje. Ponavadi nimam težav.

Kaj pa vaš življenjski slog, pazite na zdravje, prehrano, kje in kako se gibljete? Kakšne življenjske razvade?
Rad imam zdravo hrano, sadje, zelenjavo, pijem malo alkohola, še to večinoma dobro vino, s športom se ukvarjam zdaj zaradi pomanjkanja časa in tovrstne družbe premalo.