November 2009, 4.11.2009
Zdravo in dobro:
Pečen ostriž s provansalskimi zelišči
Zdravniki kuhajo
Avtor: asist. Rok Lokar, dr. med., spec. družinske medicine
Recept je preprost za pripravo in primeren tudi za tiste, ki nad kuhanjem niso posebno navdušeni.

V receptu je uporabljeno surovo maslo in, čeprav je količina majhna ter ga občasno uporabimo le za določene jedi, ga lahko brez večje škode za okus hrane nadomestimo z rastlinskim oljem (za ribo še bolje z oljčnim). To velja predvsem za diabetike in osebe s povečanim holesterolom.

Pečen ostriž s provansalskimi zelišči

(in krompirjevo solato s porom)
Zelo preprost in okusen, pa tudi zelo zdrav obrok. Hladna krompirjeva solata je priloga pečeni ribi, namesto ostriža je lahko tudi losos. Recept je primeren tudi za diabetike (ob uporabi oljčnega olja namesto masla).
ZRAVEN PRIJA SUH SAUVIGNON ALI KABERNET.

Sestavine:
  • fiile ostriža (20-25 dag na osebo)
  • surovo maslo
  • sol in mešanica provansalskih zelišč
  • krompir (bel ali rdeč, 20-25 dag na osebo)
  • por (srednje veliko steblo za 2 osebi)
  • kapre (žlička na osebo)
  • kis, oljčno olje, gorčica
Najprej dobro splahnemo file ostriža (ribjo sluz najlaže odstranimo tako, da vlijemo v posodo žličko kisa z mlačno vodo in s tem operemo ribo ter jo nato dobro splahnemo) in ga temeljito osušimo. Nasolimo s fino kuhinjsko soljo in dobro začinimo z mešanico provansalskih zelišč.
V teflonski ponvi segrejemo maslo (približno 5 dag za 3 manjše fileje po 25 dag ali enega večjega) in vanj položimo začinjeno ribo ter na zmerno močnem ognju (treh četrtinah moči na steklokeramični ali indukcijski plošči) pečemo 6-7 minut na vsaki strani, da dobi hrustljavo zlatorjavo skorjico.
Krompir skuhamo v oblicah, olupimo, ohladimo in narežemo na tanke rezine. Na koleščke nasekljani por (tudi zelene liste) na hitro pokuhamo (2-3 minute) v majhni količini vode, odcedimo, splahnemo z mrzlo vodo in zmešamo s krompirjem.
Dodamo drobno nasekljane kapre, oljčno olje, kis, sol in gorčico (1-2 žlički na osebo).
dr. svetuje
Svetovati ustrezno vino k hrani je nekoliko kočljivo. Vsem, ki imajo dieto (sladkorno, maščobno, žolčno, želodčno ali shujševalno) ali morajo abstinirati (zaradi zdravil, zdravljenja odvisnosti in podobno), alkohol vsekakor odsvetujem. Priporočilo za sorto vina velja za posamezen kozarec občasno ob dobrem kosilu, za celosten užitek v jedači in pijači, nikakor pa ne pitja vsak dan.