December 2009, 2.12.2009
Zdravo in dobro:
Pečeni nadevani piščanec po libanonsko
Zdravniki kuhajo
Avtor: asist. Rok Lokar, dr. med., spec. družinske medicine
Tudi naš drugi recept je vezan na piščanca. V zdravi prehrani je na splošno treba omejiti količino zaužitega rdečega mesa (svinjine in govedine).

Mnogi obupujejo, da drugo sploh ni okusno, a predstavljeni recept bo dokazal nasprotno; tudi jedi brez rdečega mesa so lahko enako ali še okusnejše.
Dober tek!

Pečeni nadevani piščanec po libanonsko

(poenostavljen in prirejen slovenskemu okusu) Zelo okusna jed, ki jo je vredno poskusiti. Zaradi bogatih, delno sadnih okusov, prija ob njej kozarec aromatičnega polsuhega vina (sauvignon, chardonnay ali rumeni muškat). Zaradi razmeroma nizke vsebnosti maščob je recept kljub temu primeren tudi za diabetike (razen tistih, ki imajo strogo dieto), le količino zaužitega suhega sadja morajo omejiti, maslo pa nadomestiti z rastlinskim oljem.

Sestavine:
  • ves večji piščanec s kožo (najbolje talna reja)
  • 15 dag suhih sliv
  • 10 dag suhih marelic
  • 7 dag zlatih rozin
  • večja čebula
  • 10 dag pinjol
  • surovo maslo
  • sol, ingver v prahu in cimet v prahu
  • riž (ena skodelica kuhanega na osebo)

Piščanca operemo, posušimo, nasolimo in zunaj ter znotraj začinimo z ingverjem in cimetom v prahu.
V ponvi suho prepražimo pinjole do svetlo rjave barve. Na 5 dag masla posteklenimo na polmesece nasekljano čebulo, posolimo, dodamo suhe slive, marelice in rozine ter začinimo z ingverjem in cimetom (vsakega za večjo noževo konico), na majhnem ognju pražimo nekaj minut, proti koncu vmešamo še pinjole.
S pripravljeno mešanico napolnimo piščanca (preostanek položimo poleg piščanca) in ga na žlici rastlinskega olja v stekleni posodi ali pekaču pečemo pokritega eno uro pri 200 °C, nato ga odkrijemo, pečemo še pol ure ter na koncu pustimo, da v ugasnjeni pečici počiva še 5-10 minut.
Piščanca razrežemo in ga skupaj z nadevom postrežemo na kuhanem belem rižu.
Poseben okus jed dobi, če uporabimo riž basmati.