November 2010, 3.11.2010
Vaše vprašanje:
Spoštovani! Stara sem 62 let. Že nekaj let imam težave s ščitnico, zaradi česar jemljem tablete Euthyrox.
Pritisk imam sicer v mejah normale (130/80), mi pa vsaj enkrat mesečno naraste na 200/130, ob tem se bitje srca močno poveča. Vsi kardiološki izvidi so v mejah normale. Zanima me, kaj je vzrok nenadnemu povišanju pritiska in kaj lahko storim za odpravo teh težav?

ODGOVARJA
Jože Vidmar , dr. med.,
specialist družinske medicine:

S podobnimi težavami, kot jih imate vi, se v naših ambulantah pogosto srečujemo. Razlogov za nenadno povi-šanje krvnega tlaka in hitrega bitja srca je lahko več. Med pomembne vzroke, ki povzročijo hitro utripanje srca in lahko tudi povišanje krvnega tlaka, spadajo bolezni ščitnice, poslabšanje nepravilno zdravljenega povišanega krvnega tlaka, opustitev nekaterih zdravil, nekatera obolenja v glavi (npr. tumor), feokromocitom (tumor sredice nadledvične žleze) in številni drugi vzroki. Podatek, da so vsi kardiološki izvidi normalni, je preskromen. Pri natančnejši opredelitvi vzrokov za vaše težave je potrebno narediti najmanj še 24-urno merjenje krvnega tlaka, ultrazvočno preiskavo srca, obremenitveno testiranje. Iz vašega vprašanja žal tudi ni razvidno, koliko Euthyroxa jemljete ter višina ščitničnih hormonov v serumu, zato vam svetujem tudi kontrolo ščitničnih hormonov in morda pregled pri endokrinologu. Najverjetneje je vzrok vašim težavam poslabšanje bolezni ščitnice, morda tudi nepravilno merjenje krvnega tlaka. Svetujem vam, da obiščete vašega izbranega zdravnika, ki naj vam večkrat izmeri krvni tlak v ambulanti in vas napoti na ustrezne dodatne diagnostične preiskave.