Maj 2011, 4.5.2011
Zdravniki svetujejo:
Tekočina za otroke
Ponudite pijačo svojemu otroku
Avtor: Marijana Vidmar Šimic, dr. med.
Voda je ključnega pomena za življenje. Sestavlja okoli 55–70 % telesne mase in ima vlogo v skoraj vsaki pomembnejši funkciji telesa. Voda uravnava telesno temperaturo, prenaša hranila in kisik v celice ter odnaša odpadne snovi.


Prav tako sestavlja sklepe in ščiti organe in tkiva. Brez hrane naj bi bil človek sposoben preživeti 8 tednov, brez vode le 3 dni.
Vodo dobimo v telo iz tekočin, kot so voda, mleko, sadni sokovi, gazirane pijače in juhe. Celo hrana, kot je na primer kruh, riž, testenine in zelenjava, vsebuje nekaj vode, vendar ne dovolj.

Tekočino izgubljamo
Vsakodnevno izgubljamo tekočine s potenjem, z izdihanim zrakom, z urinom in blatom. Količina vode, ki jo izgubimo s potenjem, je odvisna od vsakaga posameznika in tudi od temperature okolja, aktivnosti in velikosti telesa. Vnos tekočine mora biti izenačen z izločanjem. Dobra hidracija pomeni vnesti toliko tekočine v telo, kolikor je telo potrebuje. Pri odraslem to pomeni 2 do 3 litre tekočine dnevno. Izrednega pomena pa je ohranjanje vodne bilance pri otrocih. Otroci pogosto pozabijo piti, ker so tako zatopljeni v igro, vendar lahko zaradi majhnega telesa zelo hitro dehidrirajo.

Pravilno odmerjanje tekočine
Koliko tekočine morajo otroci popiti, je odvisno od starosti, teže in telesne aktivnosti otroka. Vnos tekočin mora biti večji, če otrok preživi veliko časa zunaj v vročem okolju in če je bolj telesno aktiven.

Barva urina kot pokazatelj
Najboljši način kontrole otrokove hidracije je barva njegovega urina. Če je urin barve svetle limonade in se izloča v dovolj veliki količini, je otrok primerno hidriran. Če pa je urin temen, torej koncentriran in ima neprijeten vonj, je otrok najverjetneje dehidriran.
Opominjajte otroka, da mora piti večkrat na dan. Najbolje je, da pije, še preden postane žejen. Mladi športniki naj bodo dobro hidrirani že pred začetkom aktivnosti ter naj v vročih dneh naredijo med aktivnostjo čim več odmorov za pitje.

Priporočilo!
Priporočamo predvsem vodo, nesladkan zeliščni ali sadni čaj ter močno razredčen jabolčni, hruškov ali korenčkov sok (1/3 soka, 2/3 vode). Manj primerne so industrijsko pripravljene sadne pijače (gazirane in/ali sladkane), saj vsebujejo veliko sladkorja in umetnih barvil ter malo vitaminov in mineralnih snovi. Takšne pijače lahko močno prispevajo k čezmerni telesni teži in nastanku zobnega kariesa.